26/08/2013

PROGRAM ZIARAH QASEH RAMADHAN


           Program Ziarah Qaseh Ramadhan telah dilaksanakan pada 31 Julai 2013 bertempat di Surau Raudhatul Jannah, SMKTD2. Program ini bertujuan untuk mendidik para pelajar agar menghargai dan mensyukuri nikmat Allah swt serta mendidik warga SMKTD2 dengan budaya menderma dan mengasihi sesama insan. Selain itu, program ini merapatkan hubungan silaturahim warga sekolah dengan masyarakat sekitar dan menanamkan sifat prihatin dengan nasib masyarakat sekitar.
                Program ini melibatkan dua fasa pelaksanaan. Fasa pertama melibatkan kunjungan daripada guru-guru ke rumah pelajar yang terdiri daripada anak yatim dan pelajar miskin seramai 100 orang. Pelajar turut menerima bantuan Ramadhan/Aidilfitri yang mengandungi barangan seperti beras, tepung, gula, susu, meehoon, ketupat, kordial, garam, dan minyak masak dalam anggaran RM80. Bagi Fasa kedua pula, seramai 20 orang pelajar telah dibawa membeli pakaian pakaian raya dengan peruntukan sebanyak RM100.
            Secara tidak langsung, program ini berjaya mempamerkan keprihatinan dan kasih sayang warga Islam SMKTD2 terhadap fakir miskin dan anak-anak yatim.

Antara barangan keperluan yang disediakan

Barangan yang telah siap dibungkuskan

Sumbangan disampaikan oleh Puan Pengetua kepada keluarga yang susah

Antara ibu bapa yang hadir untuk menerima sumbangan


                                      







TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ENTRI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All right reserved by Raudhatul Jannah